Wednesday, July 11, 2007

ပညာေရးစနစ္ကင္ပြန္းတပ္

ဒီမိုကေရစီပညာေရးစနစ္ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ အမွန္တကယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ ဖို႕ အတြက္ အဲဒီႏိုင္ငံရဲ႕ တာ၀န္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ ႏိုင္ငံသားေတြ အရည္အေသြး ျပည့္၀ေနဖို႕ အေရးတႀကီး လိုအပ္သလို အဲဒီႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ပညာ ကို သင္ၾကား ႏိုင္ဖို႕ အတြက္လည္း အဲဒီပညာကို သင္ၾကားမယ့္ လူဟာ အက်ိဳးအေၾကာင္းအဆိုးအေကာင္း ကို စဥ္းစားဆင္ျခင္ဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းဆိုတဲ့ဉာဏ္ရည္ (Intelligent quotient -IQ) တင္မက စိတ္ခံစားမႈ ပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစား ဆင္ျခင္ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္း ဆိုတဲ့ ဉာဏ္ရည္ (Emotional quotient -EQ) ပါ အထူးျမင့္မားစြာ ပိုင္ဆိုင္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဥပေဒေရးရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း ဆိုင္ရာ နဲ႕ စီးပြားေရး ဆိုင္ရာ စီမံ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပညာရပ္ ေတြကို သင္ၾကား ပို႕ခ်တဲ့ တကသိုလ္ ေတြဟာ တျခား ဘာသာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားပို႕ခ်တဲ့ တကသိုလ္ ေတြထက္ ပညာသင္စရိတ္ေရာ ၀င္ခြင့္အမွတ္ပါ ျမင့္မား ေနၾကပါတယ္။ သို႕ေသာ္ အဲသည့္ပညာရပ္ကို သင္ၾကား တတ္ေျမာက္ ခ်င္ရင္ အဲသည့္ ၀င္ခြင့္စာေမးပြဲကို မေအာင္မခ်င္း ထပ္ကာထပ္ကာ ဇြဲနဘဲ ႀကီးစြာ ၀င္ေရာက္ ေျဖဆိုၿပီး ေအာင္ျမင္တဲ့ လူတိုင္း တက္ေရာက္ ပညာ သင္ၾကားခြင့္ ရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ က်င့္သံုးတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သည္ပညာေရး စနစ္ကို ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးစနစ္လို႕ အမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္ ႏိုင္ပါတယ္။
ကၽြန္ပညာေရးစနစ္ျမန္မာႏိုင္ငံ ကိုလိုနီစနစ္ လက္ေအာက္ က်ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္က နယ္ခဲ်႕ အဂၤလိပ္တို႕ က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ ပညာ ေရးစနစ္ကို ျမန္မာ၀ံသာႏု မ်ိဳးခ်စ္မ်ားက ကၽြန္ပညာေရး စနစ္လို႕ ကင္ပြန္းတပ္ၿပီး သပိတ္ေမွာက္ ေတာ္လွန္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႕ အရင္းရွင္စနစ္ အတြက္ အသံုး၀င္ေလာက္တဲ့ ခိုင္းေကာင္းရံု ေလာက္ ပညာေရး ကိုသာ တကသိုလ္မ်ားမွာ သင္ၾကားေပး ေသာ္လည္း တကသိုလ္ တက္္ခ်င္သူ၊ ပညာ တက္ေရာက္ သင္ၾကားလိုသူ လူတိုင္း တက္ေရာက္ ပညာ သင္ၾကားႏိုင္ျခင္း မရွိေစဖို႕ အတြက္ ေက်ာင္းလခမ်ားကို အလြန္အမင္း ျမွင့္တင္ထားကာ ပညာတတ္ ဦးေရကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ကန္႕သတ္ ထားတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို ကိုလိုနီ ကၽြန္ပညာေရး စနစ္လို႕ ေခၚခဲ့ၾကပါတယ္။ သို႕ေသာ္ သည္စနစ္က ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းလခ သာ တတ္ႏိုင္ပါက၊ ၀င္ခြင့္ စာေမးပြဲသာ ေျဖဆို ေအာင္ျမင္ပါက အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပညာ ဘာသာရပ္မွ အစျပဳကာ မိမိႏွစ္သက္ရာ ဘာသာရပ္ကို စိတ္ၾကိဳက္ သင္ယူခြင့္ရွိၿပီး သင္ေပးသမွ် ကိုေတာ့ အမွန္တကယ္ တတ္ေျမာက္ ကၽြမ္းက်င္ေစၿပီး အဂၤလိပ္စာ ကိုလည္း တကယ္တတ္ေအာင္ သင္ေပးခဲ့တဲ့ အတြက္ သည္ ပညာေရး စနစ္က သင္ၾကား ေပးသမွ်ကို သာမက မိမိဘာသာ သင္ယူလိုရာမ်ား ကိုလည္း ကိုယ့္အား ကိုယ္ကိုးကာ ကိုယ္တိုင္ ေလ့လာႏိုင္ ေသာေၾကာင့္ မိမိသင္ၾကား ေနရေသာ ပညာေရး စနစ္ကို ကၽြန္ပညာေရး ျဖစ္မွန္း ျမန္မာလူေတာ္မ်ားက သိရွိလာၾကၿပီး မေက်နပ္ၾကဘဲ သပိတ္ေမွာက္ ၾကရာမွ ျမန္မာ ႏိုင္ငံဧ။္ လြတ္လပ္ေရး အတြက္ လမ္းစေပၚလာ ခဲ့ရသည္ကို သမိုင္းက ျပဆိုခဲ့ပါတယ္္။ ႏိုင္ငံသားမ်ား ပညာတတ္မႈႏွင့္ ပညာတတ္ ဦးေရကို အကန္႕အသတ္ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေသာ ပညာေရးစနစ္ကို ကၽြန္ပညာေရး စနစ္လို႕ အမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္ ခဲ့ၾကပါတယ္။
ကၽြန္ပညာေရးစနစ္ထက္အေမွာင္ဖံုးတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ ပညာေရးစနစ္ပညာသင္ယူခြင့္ကို ေငြေၾကးနဲ႕ ခြဲျခားတယ္ ဆိုတဲ့ ကိုလိုနီ ကၽြန္ပညာေရး စနစ္ကို ေတာ္လွန္သေယာင္ ျပဳၿပီး တကသိုလ္အဆင့္ ပညာ သင္ၾကားခြင့္ကို တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႕ အမွတ္ခြဲျခား သတ္မွတ္ၿပီး ရမွတ္ ေပၚ မူတည္လို႕ တက္ေရာက္ ပညာသင္ၾကားရမည့္ ဘာသာရပ္ကို ဗဟိုအုပ္စီး စနစ္နဲ႕ ခ်ယ္လွယ္ ခ်ဳပ္ကိုင္ ၿပီး ပညာ သင္ၾကားခြင့္ ျပဳတဲ့စနစ္တစ္ခု ရွိေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံသားမ်ား ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ၊ အားသာရာ၊ ၀ါသနာ ပါရာကို သင္ၾကားခြင့္ မရဘဲ ကိုယ့္အရည္အခ်င္း ရမွတ္အလိုက္ ေက်ာင္းတက္ေစ ဆိုတဲ့စနစ္ ျဖစ္ၿပီး ကိုယ့္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ေပ်ာက္ဆံုးတာ ကိုေတာင္ သတိမမူမိ ေလာက္ေအာင္ အေတာ္ဆံုး ဆိုတဲ့ နာမည္ဂုဏ္ မွာ ယစ္မူးေစတဲ့ ပညာေရး စနစ္မ်ိဳးပါ။ သည္ပညာေရးစနစ္ကို ႏိုင္ငံသား အခ်င္းခ်င္း ငါေတာ္တယ္၊ သူတတ္တယ္ ရယ္လို႕ ဂုဏ္ၿပိဳင္ရင္း စည္းလံုးမႈ ပ်က္ျပားေစတဲ့၊ အခ်င္းခ်င္း ဂုဏ္ေထာင္ရင္း လူအခ်င္းခ်င္း ေလးစားစိတ္ကို ေလ်ာ့ပါးေစတဲ့ ႏိုင္ငံသား အခ်င္းခ်င္းကို ရန္တိုက္ေပးတဲ့ စနစ္၊ လူသားတိုင္း ကိုယ္ပိုင္ အရည္အခ်င္း အစစ္အမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ျပသခြင့္၊ ထက္ျမက္ေအာင္ ႀကိဳးစားပိုင္ခြင့္ မရွိတဲ့ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ကန္႕သတ္တဲ့ ပညာေရးစနစ္ လို႕သာ ရလာတဲ့ ရလာဒ္ ေပၚမူတည္ၿပီး အေျဖထြက္ ေနပါတယ္။
ထိပ္ဆံုးပိုင္း ထက္ျမက္တဲ့ လူေတာ္ေတြကို နည္းပညာ ကၽြမ္းက်င္သူ ဆိုတဲ့ ေဘာင္ထဲ ဆြဲထည့္၊ အသင့္အတင့္ ေတာ္သူေတြကို ႏိုင္ငံတြင္းမွာ လက္ေတြ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ ၾကိဳးစား လုပ္ေဆာင္လို႕ မရတဲ့ သာမန္ ၀ိဇၨာ သိပၸံလိုင္း ထဲထည့္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း ျဖစ္တဲ့ စီးပြားစီမံနဲ႕ ဥပေဒေရးရာ ပညာရပ္ ေတြကိုေတာ့ သာမန္လူေတြ တက္ေစဆိုၿပီး အမွတ္နိမ့္ထားၿပီး သူ႕ရဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ထဲကို အရည္အေသြးေရာ စိတ္ဓာတ္ပါ ထက္ျမက္သူ လူေတာ္ မေရာက္လာေစတဲ့ ပညာေရး စနစ္မ်ိဳးပါ။ ဒါေပမယ့္ ဘာသာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားေပး ရာမွာေတာ့ အမွန္တကယ္ တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္ၾကားေပးမႈ မရွိရံုမွ်မက ေက်ာင္းသား မ်ား မိမိဘာသာ ေလ့လာ သင္ယူျခင္း မျပဳႏိုင္ေအာင္ ရည္ညႊန္း ကိုးကားစရာမ်ား ျဖစ္တဲ့ စာၾကည့္တိုက္မွ အစျပဳတဲ့ သင္ၾကားမႈ သင္ယူမႈ အေထာက္အကူ ျပဳမ်ားကိုပါ ျပည့္စံုေအာင္ ျဖည့္ဆည္းမႈ လံုး၀မရွိတဲ့ ပညာေရး စနစ္မ်ိဳးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာရွင္မ်ားရဲ႕ မ်ိဳးဆက္မ်ား ကိုေတာ့ သည္လို လူၿပိန္းမ်ားကို ေကာင္းေကာင္း အုပ္ခ်ဳပ္ တတ္ေစမယ့္ ပညာေရာ၊ အာဏာ နဲ႕ အခြင့္အေရးပါ အျပည့္အ၀ ရေစတဲ့ သီးသန္႕ ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားတဲ့ စနစ္လည္း ရွိပါတယ္။ သည္လို ခြဲျခားထားမွ သာလွ်င္ အာဏာရွင္ စနစ္ အဓြန္႕ရွည္ တည္တ့ံကာ အာဏာရွင္ မ်ားလည္း သားစဥ္ေျမးဆက္ ေကာင္းစား ႏိုင္မယ္လို႕ အာဏာရွင္မ်ားက ယံုၾကည္ ယူဆၾကပါတယ္။ သာမန္ ျပည္သူလူထု ေက်ာင္းသားမ်ား ဘာမွ မတတ္ဘဲ လက္ညိႈးေထာင္ ေခါင္းညိတ္ တတ္ရံု၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘာမွန္း တကယ္ မသိေစဘဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ႀကီး ဘ၀င္ျမင့္ေစတဲ့ ျမင္းမ်က္မွန္စိမ္း တပ္၊ ပါးခ်ဳပ္တတ္၊ ဇက္ခြ႕ံ၊ အိမ္ၾကက္ခ်င္း အိုးမဲသုတ္ခြပ္ ေစတဲ့ သည္စနစ္ကို စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ကို က်င့္သံုးတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ားမွာ ႏိုင္ငံသားမ်ားကို သင္ၾကားေစ တဲ့အတြက္ စစ္အာဏာရွင္ ပညာေရးစနစ္ လို႕ အမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္ ထိုက္ပါတယ္။ ကဲ... က်ဳပ္တို႕ ဘယ္ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ ပညာ သင္ၾကား ခဲ့ၾကသလဲ။ က်ဳပ္တို႕ကိုယ္တိုင္ေရာ ဘာေတြ လုပ္ေနၾကသလဲ။

No comments: